Thaiföldi kiruccanás
2016. augusztus 22. írta: zebralany

Thaiföldi kiruccanás

Railay Beach

Ideköltözésünk egyik (fő) motivációja az volt, hogy kicsit beutazzuk Ázsiát, mivel errefelé korábban csak üzleti úton jártam. Azok pedig jellemzően csak az iroda/gyár, szálloda, reptér háromszöget fedik le....

Mikor végre eljött az ideje az első itteni nyaralásnak, sokat gondolkodtunk merre is induljunk. Millió lehetőség van, mindenkinek ízlése és pénztárcája szerint. Minél többet kutattam, olvastam, annál több szuper helyet találtam. Végén már volt vagy 30 hely amit mindenképpen meg kell nézni. A mentőangyalom egy kollégám lett, akit az elmúlt 10 évet a környéken töltötte és minden szabadidejét (és pénzét) utazásra költi. Ahol ő még nem volt, azt nem is érdemes megnézni! Kiadtam neki a paramétereket, hogy mit is szeretnénk: 

  • Tengarpart - nekem valahogy ez az igazi nyarlás, még akkor is ha a tengerparton lakom éppen
  • Ne kelljen túl sokat repülni és közvetlen járat legyen – gyerekkel egyszerűbb igy és tudtam  hogy még ezzel a szűrővel is marad elég lehetőség
  • Lehessen a közelben búvárkodni 
  • Inkább nyugis legyen mint bulis – a gyerek ugye, meg én sem vágyom már arra hogy átbulizzam az éjszakákat. Öregszem, na!
  • Lehessen menni kirándulni, ha éppen ahhoz van kezdünk – egy lakatlan szigeten hamar elunnám magam
  • A szállás legyen jó. Nem kell luxus, de kempingezni/hostelezni nem fogok. Akkor inkább otthon maradok
  • Legyen valami extra benne – Miért is ne!?
  • Ne kelljen vizum
  • Időjárás ne legyen túl rizikós

Kollégám türelmesen végighallgatott, gondolkodott vagy 30 másodpercet és kimondta a megoldást: Railay Beach. Ez minden fenti kritáriumnak megfelel és persze ő is járt már ott, nyugodt szivvel meri ajánlani. Azt még hozzátette, hogy a nyugati oldal sokkal jobb és hogy csak hajóval megközelthető, bár nem sziget. A jótanács egy ebédembe került, de nagyszerű befektetés volt. Hazatérve első dolgom volt, hogy a neten rákeressek. Amint megláttam a képeket, tudtam hogy tényleg ide megyünk. (Üssétek be ti is bátran!)

13147749_10154124349440987_494743051610768602_o.jpg

Először a repjegyet folglaltam le, fapados repül ide, kb 60e ft volt a jegy fejenként. (Csomaggal) A szálláskeresés ma már elég egyszerű, nézegettem a pontokat, visszajelzéseket, árakat.... végül ráböktem egyre a nyugati oldalon. Szerencsére a szállodánál lehetett reptéri transzfert is foglalni ezt mindenkinek ajánlom aki ide tervezi a látogatást. Nem drága és el sem tudom képzelni hogy nézett volna ez ki, ha helyben alkudozom és próbálom megszervezni. (Kb 5000 ft volt négyünknek)

Ezután már csak ki kellett várni az indulás napját, ami nem volt egyszerű, de csak eljött. Kora reggel indultunk a reptérre, az út eseménytelen volt. Megérkezéskor vártak minket egy táblával, gondoltam elvisznek kocsival a kikötőbe, aztán hajó/komp és ott is vagyunk. Ehelyett jött a legkalandosabb transzer, a fiamnak ez volt a kedvenc része.

Először egy luxus minibusszal utaztunk, hideg viz behűtve, dönthető bőr ülések... A korai kelés miatt a család be is aludt, de én kíváncsi voltam hová is érkeztünk. Egyszercsak befordultunk egy udvarba és közölték, hogy kiszállás. Itt kicsit megijedtem, hiszen vizet sehol nem láttam. De optimista vagyok, csak nem raboltak el!? Átpakolták a csomagokat egy szakadt motorteherautóra vagy mire. Minket feltettek egy másikra, ami kicsit jobban nézett ki és már robogtunk is tovább. Kiderült, hogy a móló nagyon keskeny, de legalább kosszú, így csak ezekkel a motorkocsikkal lehet kimenni a végére. 

12901255_10154044567575987_5911077889211773017_o.jpg

Itt több szép színes csónak is várt, de gondoltam értünk valami rendes hajó jön. Hát bizony a csónakkal mentünk. A ki és beszállás már önmagában is egy mutatvány, főleg ha éppen sok hajó van és nem tudunk közvetlen a (mobil)mólóhoz beállni. Olyankor 1-2 hajón még át kell mászni.  Miután elhelyezkedtünk, már indultunk is, kiderült, ezért az árért az egész hajó a miénk.

wp_20160404_12_15_52_pro_li.jpg

A hajóút kb 10 perc, mikor megláttam  a partot, azt hittem ez a vége, de kiderült, apály van. És ilyenkor nem tudnak a hajók kikötni. Sebaj, erre is van megoldás! Kimennek amig tudnak, oda pedig bejött értünk egy traktor ami kivisz a partig.

12593532_10154044572400987_858142521617228503_o.jpg

Ekkor azt hittem most már tényleg megérkeztünk, de kiderült, hogy apálykor csak a keleti parton tud kikötni a hajó, a mi szállodánk pedig a nyugati oldalon van. Mivel félszigetről van szó, a távolság nem nagy, de a szolgáltatásban benne van, hogy bizony a recepcióig visznek. Így befejezésként egy golfkocsira pattantunk ami átvitt a félsziget másik oldalára a szállásra. 

Innentől más dolgunk nem volt csak nyaralni és pihenni. A menetrend az volt, hogy kb minden második nap megyünk valahová, a többin meg part, medence lustulás.

dscn1577.jpg

Mit kell tudni a helyről? Railay Beach Krabi tartományban van, egy félsziget, de a hegyek miatt csak hajóval lehet megközelíteni. A keleti oldalon egy mobilmóló van, a nyugatin semmilyen, így érdemes felkészülni arra, hogy érkezéskor/induláskor csak a vízben gázolva lehet a hajóhoz jutni.  Ezekből kifolyólag autók nincsenek, pár motort láttam ugyan, de egyiket sem használatban. Ugyanis utak sincsenek, csak homok, szállodák, éttermek és boltok. Cserében viszont nagyon biztonságos is.

12901507_10154046879210987_683940317260827447_o.jpg

Kedvenc utcai kajálda, nem mellesleg ez a "főutca"

A vízből kiemelkedő szinte függőleges sziklafalakról híres a hely, (állítólag) a sziklamászók paradicsoma. Ezt mi csak lentről szemléltük, majd legközelebb... Rengeteg sziget van a környéken, többek között az is ahol a Part-ot forgatták. Érdemes ezeket is megnézni. Mi a hajózáson, búvárkodáson kívül még egy kalandtúrára neveztünk be, amiben elefántolás (vagy ezt hogy mondják????) illetve quadozás volt benne. Anyukám is velünk jött, ő nagyon félt a quadtól, mivel nem is vezet, de a végére belejött és ő is nagyon élvezte. Ha valaki még kirándulni szeretne, sok-sok túrát indítanak a szigetekre vagy Krabi megye látnivalójihoz. Mindenre sajnos nem jutott idő, kénytelen leszek visszajönni ide!

dscn1253.jpg

A félszigeten rengeteg szállás van, 1-5 csillagos kategóriáig, illetve az éttermek is lefednek minden igényt. Egyik este elment az áram, csak az egyik bódéban tudtunk vacsorát szerezni, mivel ott gázzal főztek. Szuperfinom volt és olcsó! Utána még többször visszamentünk. Igaz, a thai kaják nagyon finomak, nem volt gond vele. Összességében a hely valódi túristaparadicsom, ennek minden előnyével és hátrányával. Aki a helyiekkel akar ismerkedni, annak nem sok alkalma lesz. Illetve nem is hatalmas builzóhely, mint Thaiföld egyik-másik szigete. Pihenésre, családoknak, nászútra tökéletes. 

wp_20160406_18_42_17_pro_li.jpg

Tengerpart (egyik) előnye a friss tengeri herkentyű

Befejezésül jöjjön még pár kép, remélem valamennyire visszaadják a hely szépségét. 

dscn1134.jpg

Quad pálya

dscn1039.jpg

Helyi taxi

dscn1362.jpg

dscn1614.jpg

dscn1587.jpg

Csirke sziget

dscn1893.jpg

dscn1801.jpg

img_0877.jpg

dscn1534.jpg

dscn1809.jpg

Naplemente a nyugati oldalon

A bejegyzés trackback címe:

https://zebralany.blog.hu/api/trackback/id/tr128894308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása